środa, 30 listopada 2016

NO I GDZIE TEN KLIMAT? | "KRĄG" | MATS STRANDBERG, SARA B. ELFGREN. #Córka Zeusa

Tytuł oryginału: Cirklen 
Wydawnictwo: Czarna Owca
Ilość stron: 572
Seria: Englesfors*
Tom: 1
*Krąg*Ogień*Klucz*

Sześć nieznających się dziewczyn spotyka się w noc, kiedy świeci czerwony, wręcz krwisty Księżyc. Jedyne co je łączy to liceum. Po tamtym spotkaniu ich życie ma być zupełnie inne, gdyż dowiadują się, że są czarownicami i tylko one mogą uratować świat. A ktoś czeka na ich śmierć. 

Powieść zaczęła się naprawdę mrocznie o intrygująco,co bardzo mnie zachęciło. -TO NIE BĘDZIE SPOILER, DZIEJE SIĘ TO NA SAMYM POCZĄTKU - śmierć Eliasa opisana była ciekawie, z klimatem, który wręcz zmuszał do czytania dalej. Niestety, był to jedyny taki moment. 
Znajdujemy ogrom różnych osobowości i problemów. Każda z bohaterek (ponieważ to je mam w szczególności na myśli) jest inna, ale spotyka się w życiu z nieprzyjemnościami. Historia dotyka takich problemów, jak wyśmiewanie, prześladowanie, zaburzenia odżywiania, narkotyki i wiele innych. Pokazuje też, jak ważne jest zaufanie do odpowiednich osób i prawdziwa przyjaźń. Nikogo nie polubiłam szczególnie. Jak już to momentami irytowała mnie Anna-Karin i nie zgadzam się z niektórymi jej decyzjami jednak to od drugiej połowy książki. 
Powieść sama w sobie jest całkiem ciekawa, jednak oczekiwałam czegoś lepszego. Miałam nadzieję, że spotkam się z tym jej początkowym, mrocznym i tajemniczym klimatem, ale zmienił się on w dość prosty język, który jest po prostu poprawny. Muszę jednak pochwalić autorów, gdyż zważywszy na to, iż jest ich dwóch, historia jest spójna.
Jeśli lubicie paranormalne książki z lekkim posmakiem thrilleru, wątki miłosne i jeśli powieść porusza życiowe problemy to może wam przypaść do gustu, jeśli nie będziecie oczekiwać czegoś wielkiego.
5/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz