sobota, 1 października 2016

| MEDYCZNY BOOK TAG | ---> #Deryn Sharp

Dziś przychodzę do Was z moim pierwszym Tagiem na tym blogu. Jest to medyczny booktag, jak można zauważyć w tytule ;-). Bez zbędnego przedłużania, zapraszam! (Ta wypowiedź zawiera SPOILERY)


1. Anestezjologia - książka, która była tak nudna, że cię uśpiła

Pierwsza książka, o której pomyślałam to "Krzyżacy" Henryka Sienkiewicza. Jako jedna z niewielu osób w mojej klasie przeczytałam tą lekturę, lecz była to istna harówka. Męczyłam się nad tą książką ponad dwa tygodnie i ilekroć zaczynałam czytać, zasypiałam.


2. Diagnoza - smutna książka

Na pewno muszę tu wymienić "Delirium" Lauren Oliver. Pomimo, że książka moim zdaniem była słaba, to końcówka wzruszyła mnie do łez. Drugą książką jest "Złodziejka książek" Markusa Zusaka, przy której również uroniłam nie jedną łezkę.


3. Zawał - książka z nagłym zwrotem akcji

 Zdecydowanie trzeci tom Akademii Wampirów "Pocałunek cienia" Richelle Mead. Po jej przeczytaniu zabrałam się od razu za następną część, bo nie mogłam wytrzymać dziesięciu minut bez myślenia o tym, co stanie się dalej. Cała seria sześciu książek była tak ciekawa, że przeczytałam ją w trzy tygodnie. Wszystkim polecam ten cykl.


4. Dentysta - książka, której szczerze nie lubisz

Długo zastanawiałam się nad tą pozycją, bo z każdej książki staram się zawsze wyciągnąć coś pozytywnego, lecz jeżeli muszę już coś wymienić, to podam "Delirium". Autorka miała dobrą koncepcję, lecz styl pisarski nie zachęcił mnie do przeczytania następnych części. Możliwe, że jest to wina tłumaczenia. Jest jeszcze jedna książka, a mianowicie druga część Diabelskich Maszyn "Mechaniczny Książe" Cassandry Clare. Przeczytałam sto sześćdziesiąt stron i stwierdziłam, że nudzi mnie ta książka.


5. Doktorze, straciliśmy pacjenta - książka z niespodziewaną śmiercią

 "Lek na śmierć" Jamesa Dashnera. Zdecydowanie. Bez spoilerów dodam, że wszyscy którzy czytali, wiedzą o co chodzi.


6. Operacja - książka, przy której wstrzymałaś oddech ze zdenerwowania i napięcia

I tutaj w reszcie mogę wymienić moją ulubioną trylogię pt. "Lewiatan" Scotta Westerfelda. Jest to tak genialna powieść, że nie wiem co napisać. Powiem tyle. Na tym blogu na pewno pojawi się recenzja wszystkich trzech książek.


7. Pobierani krwi - krwawa książka

Nie czytałam żadnej krwawej książki. Jedyne co mogę wymienić to "Szklany Tron", choć nie wiem czy to się zalicza...


8. Komu lekarstwo? - Gorzkie zakończenie

Odpowiedzią jest "Gwiazd naszych wina" Johna Greena. Pod koniec, główna bohaterka ma się "dobrze", czego nie można powiedzieć o Augustusie, który umiera w wyniku nawrotu choroby. Na końcu książki cały czas zostaje w nas uczucie kruchości naszego życia.


9. Zawroty głowy - książka ze świetnym wątkiem miłosnym

Sądzę, że ten punkt muszę oddać Clary i Jace'owi z serii Dary Anioła. Podczas czytania powieści z niecierpliwością czekałam, aż zostaną oni sam na sam i będą rozmawiać o ich związku i nie tylko...


10. Rozprzestrzenienie się zarazy - kogo tagujesz?

Taguję Nike z naszego bloga, ponieważ dawno jej tu nie widziałam. :-)


Mam nadzieję, że tag się spodobał. Było to bardzo ciekawe doświadczenie - analizowanie książek i wybieranie tych najlepszych. Polecam każdemu wykonać taki tag, nawet bez publikowania go nigdzie. Do zobaczenia następnym razem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz