czwartek, 28 stycznia 2016

'Zbaw Mnie Ode Złego' ~ film #Córka Zeusa

Premiera: 18.02.2010
Reżyseria: Wes Craven
Scenariusz: Wes Craven
Czas trwania: 107 minut
Produkcja: Ameryka
Wiek: 15+


(filmweb.pl)

W pewnym miasteczku krąży makabruczna legenda o Rozpruwaczu, który niegdyś zamordował wielu ludzi, w tym swoją żonę w ciąży i prawie córkę. Został jednak zabity. Chyba...
Syna udało się uratować i właśnie miał obchodzić szesnaste urodziny. Tak się składa, że oprócz Buga (Max Thieriot) świętuje ten dzień szóstka innych jego rówieśników. Jego najlepszy przyjaciel Alex (John Magaro), niewidomy, ciemnoskóry Jerome (Denzel Whitker),
bardzo religijna Penelope (Zena Grey), typowy mięśniak Brandon (Nick Lashaway) z równie typową blondynką Brittany (Paulina Olsztyński) i Jay (Jeremy Chu), który był tak krótko w filmie, że nie zdołam wymyślić, co o nim napisać. Dokładnie w ten sam dzień, szesnaście lat wcześniej, zmarł Rozpruwacz, z tej okazji, co roku, topią kukłę z jego podobizną. W tym roku Robal (tak wołają na naszego bohatera) ma zaszczyt "zabić" marionetkę. Niestety nie udaje mu się i tym razem symboliczna śmierć jest niewypałem. Z tego powodu, w ciągu jednego dnia, mają umrzeć wszyscy jubilaci. Morderstw ma dokonać Rozpruwacz...
Jest nim, albo jeden z bohaterów opętany przez jego ducha, bądź on sam, jeśli nie zginął. Bug zaczyna mieć coraz więcej podejrzeń, że to może jednak przez niego tyle osób traci życie. Nie pomaga mu w tym siostra, Fang (Emily Meade), która go szczerze nienawidzi. Gdy dochodzi do końca, Alex ma domysły, iż Bug może mieć schizofrenię po ojcu.

Cały film próbuje nas przekonać, że to naprawdę Bug MOŻE popełniać te zbrodnie. Oglądamy go w niepewności, ponieważ nie ma śladów, dowodzących przeciwko niemu. Niestety bohaterowie to typowe postacie filmów Amerykańskich. Nie otrzymujemy nowych, ciekawych charakterów. Główna postać, jak i jego przyjaciel, to takie szare osóbki,nikt wyjątkowy, wyśmiewani, ale to oni są kluczowymi elementami filmu. Religijna Penelope, która również często wysłuchuje złośliwych komentarzy, jednak pomoże Bugowi,
nie popełnia błędów, stoi z boku i jest po prostu dobra. Brandon, jak mówiłam, jest zwykłym mięśniakiem. Lubi bić innych, zwłaszcza Buga i Alexa, myśli o dziewczynach, jak o przedmiotach, które można wykorzystać i zostawić. Brittany to oczywiście taka Amerykańska blondynka, jedna z popularnych i modnych dziewczyn w szkole (nie mam nic do blondynek... Mam tylko coś do Amerykańskich blondynek xD). Ale uwaga, uwaga! Nie pociągał jej nasz mięśniak! Wielką porażką był Jay. Widać, że przyjaźnił się z naszą dwójką bohaterów i tyle. Nie można o nim powiedzieć kompletnie nic więcej.
Sądzę, że wszystko w filmie idzie bardzo szybko, ale jak ma iść skoro wszystko dzieje się w jednym dniu? Zauważyłam w pewnych momentach wiele nierealistycznych elementów. Śmierć bohaterów nie oddziaływała na mnie za bardzo, ponieważ nie zdążyłam ich poznać (okej... To co dokładnie na końcu mówił Alex było akurat dobre). Uważam, jednak, że pomysł był bardzo ciekawy, ale ewidentnie za dużo stereotypów, co bardzo mi przeszkadzało. Natomiast przyjemnie się go oglądało.

7/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz