środa, 24 lutego 2016

"Zabójczyni i Czerwona Pustynia" Sarah J. Maas #Córka Zeusa

Tytuł oryginału: The Assasin and the Desert
Seria: Szklany Tron
Tom: dodatek drugi
Przekład: Marcin Mortka
Wydawnictwo: Uroboros
Ilość stron: 123


"Wszystko zależy od tego, kto opowiada  historię" - Celaena


Celaena Sardothien po ostatnim wybryku została ukarana przez swojego mistrza. Ten, wysłał ją do Milczących Zabójców, u których ma przejść szkolenie. Wyrusza przez pustynię na naukę  i po list pochwalny od samego Niemego Mistrza. Tam dziewczyna poznaje Ansel, która od lat czeka na to, aby najwyższy zabójca zaczął ją uczyć. Celaena zaprzyjaźnia się z nią i przechodzi przez szkolenia. Kiedy Ansel namawia ją do kradzieży koni, zabójczyni jest przekonana, że straciła szansę na list. Jednak Mistrz myśli inaczej. Zaczynają wspólną naukę, ale potem dziewczyna przekona się, komu może ufać, a kto okłamywał ją przez cały czas...


"Żebym nie zapomniała o czym? (...) O tym, że wszystko ma swoją cenę". - Celaena i kupiec






I znów powróciłam do twardej i wspaniałej Celaeny Sardothien, która stawia siebie nad innymi. 
Książka jest krótka, ale za to bardzo ciekawa. Pełna akcji. Uważam, że Maas dała nam piękny przekaz, że czasem ufamy osobom, które na to nie zasługują. 
Styl pisarki wciągnął mnie jak zawsze, przez co bardzo łatwo mi się ją czytało. Wszystko jest poukładane i spójne.
Jedyne na czym się zawiodłam... Chociaż nie wiem, czy to dobre słowo. Nie powiem, że się zawiodłam, ale... Hm... Zniszczyło moje wyobrażenia i oczekiwania, co do Milczących Zabójców. Ale o co mi chodzi sami musicie się przekonać, zaglądając na cudowne karty tej powieści, którą wielkim, szczerym sercem wam polecam.

"Jeśli nauczysz się znosić swój ból, będziesz w stanie przetrwać wszystko. Niektórzy ludzie wchłaniają cierpienie, przyzwyczajają się do niego, a nawet zaczynają go kochać. Inni pogrążają się w rozpaczy lub jakoś o nim zapominają. Jeszcze inni przekuwają swój ból w gniew" - Niemy Mistrz




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz