piątek, 25 marca 2016

"Eragon" Christopher Paolini #Wampiratka



Hejo hej ^.^
Dzisiaj przychodzę do was z książką, którą (według mnie oczywiście) każdy miłośnik smoków powinien przeczytać!


Seria: Dziedzictwo
Tom: 1
Wydawnictwo: Mag
Ilość stron: 458

Eragon – bohater Paoliniego , młody wiejski chłopak znajduje niebieski kamień i przynosi go do domu. Ale zanim udaje mu się sprzedać go handlarzowi, z „kamienia” wykluwa się szafirowy smok, Saphira. Smoka próbuje ukraść zły Urgals, który brutalnie morduje wuja Eragona. Chłopcu i smoczycy w ostatniej chwili udaje się uciec. Od tej chwili Eragon poprzysięga zemstę mordercy wuja i wyrusza na wyprawę by uratować świat i stać się ostatnim legendarnym Jeźdźcem Smoków.
Poczekajcie, to nie wszystko.
Eragon jest związany z Saphirą magiczną mocą, psychiczną więzią , która wzmacnia ich wzajemną siłę lecz jest trochę...nieprzewidywalna. Król krainy, w której rozgrywa się akcja – Alagaesii – jest także Jeźdźcem, zaprzedał się jednak ciemnej mocy...W książce znajdujemy wszystko co niezbędne dla nowej generacji fantasy; wspaniałe walki , historyczne bronie, tajemniczy spisek i ... kobieta elf, która pojawia się w snach Eragona.


Zacznę od tego, iż według mnie Eragona czyta się bardzo przyjemnie. Jest napisany prostym stylem. Oczywiście zdarzają się błędy, ale można je wybaczyć ze względu na młody wiek autora. Kiedy to pisał miał tylko 15 lat! W kolejnych częściach autor wyrabia już sobie swój własny styl. Jest to typowe fantasy dla młodzieży. Schemat jest troszkę przewidywalny, lecz jak dla mnie i tak warto to przeczytać. Szczerze mówiąc, mimo iż jestem wielką wielbicielką smoków (kocham je od dzieciństwa *-*) to raczej niechętnie zabrałam się do tej serii. Jednak niepotrzebnie, ponieważ książka bardzo miło zaskoczyła moje serduszko ^.^ 
Film to zaledwie mała cząstka książki (co nie jest żadną nowością). Przyznam się, że najpierw obejrzałam film. Później dowiedziałam się, że większość osób również tak miała 'o'
Ocena: 8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz